Vannak cégvezetők akik egész vállalkozásokat építettek Google hirdetésekre – ha jól csinálod, rendkívül jövedelmező lehet. Ha nem, akkor csak idő- és pénzpocsékolás lesz, különösen, ha egyetlen alkalommal próbálod ki.
Mi a különbség? Gyakran egy jó szövegíró alkalmazása. Ha nem a lehető legjobb, leghatékonyabb szöveges hirdetéseket adod ki, akkor az erőfeszítéseid valószínűleg kudarcot vallanak. Ha nincs elég pénzed arra, hogy szakembert fogadj, ne félj, itt van a 8 legjobb tippünk a hatékony Google hirdetések megírásához.
A célpiacod belülről kifelé kell megismerned. Tudnod kell, hogy kik ők, milyen korúak, mekkora a jövedelmük, milyennek akarják láttatni magukat a világban, milyennek látják önmagukat, mivel foglalkoznak, melyek a legmélyebb fájdalmas pontjaik, és mi az, amitől jól érzik magukat. Ha nagyon konkrét elképzelésed van arról, hogy kiket célzol meg (és ne félj kitalálni egy profilt, és konkrét nevet adni neki), akkor a hirdetésben mindent az ő konkrét helyzetükre fogsz szabni, és olyan szinten fogsz kapcsolódni hozzájuk, amit nem tudnak figyelmen kívül hagyni.
Ez kapcsolódik az első pontunkhoz, de nem ugyanazt jelenti. Sok vállalkozás (és néhány szövegíró) elfelejti, hogy a hirdetés nem róluk szól, hanem az ügyfélről. Nem szabad azzal kezdeni a hirdetést, hogy elmondod az ügyfeleknek, milyen nagyszerűek vagytok. Nem szabad elfelejtened, hogy legbelül mindannyian hihetetlenül önzőek vagyunk, különösen az interneten. Amikor hirdetést írsz, képzeld magad az ügyfeled helyébe, és gondolj arra, hogy milyen problémája van, amit a céged vagy a terméked megold. Piszkáld meg ezeket a fájdalmas pontokat, mielőtt felajánlod neki a megoldásodat. Ne feledd, hogy a „mi” és „miénk” helyett az „ön” és „önök” névmásokat használd, legalábbis ezekben a hirdetésekben.
Ha ismered az ügyfeled legnagyobb fájdalom pontját, akkor mindenképpen mindent meg kell tenned, hogy megbökd és megmutasd, mennyire fáj, így amikor felajánlod a megoldásodat, az még csábítóbb lesz. Használj érzelemdús nyelvezetet: ez nem jelzők és határozószavak felsorolását jelenti, hanem erőteljes, ütős, lényegre törő nyelvezetet. És most mondhatod, hogy „de én cipőt árulok, nem megoldást!”. Holott igen. Gyógymódot, megoldást árulsz a félelmükre, hogy piszkos, koszos cipőjük legyen az edzőteremben, vagy a térdsérülések megelőzésére, vagy a megoldást arra, hogy szexinek érezzék magukat egy bulin.
Az emberek szeretik a számokat és az adatokat. Leegyszerűsítik a dolgokat, így nagyon gyorsan megértik, hogy mit kínálsz. Emellett megtöri a szöveget, és figyelemfelkeltőbbé teheti a hirdetéseket. Kísérletezz azzal, hogy megjelenítesz egy árat vagy százalékos kedvezményt egy akcióhoz, vagy egy statisztikát arról, hogy mit tesz a terméked vagy szolgáltatásod az ügyfelek számára.
A Google Ads legfeljebb 15 darab 30 karakteres főcímet és legfeljebb 4 darab 90 karakteres leírást biztosít – így érdemes a lehető legtöbbet kihoznod a helyből, hacsak nem tudod (intenzív teszteléssel), hogy a főcím gyorsan célba ér. Használj olyan szavakat, amelyek a legtöbbet hozzák ki az üzenetküldéshez, ne csak töltelékszavakat írj, hogy felpezsdítsd a szócikkek számát. Ne feledd, hogy ez lehet a különbség egy sikeres hirdetési kampány és egy sikertelen között.
Ne feledkezz meg arról sem, hogy a megjelenített URL-ek és a hirdetési kiterjesztések is végeznek némi munkát. A megjelenítési URL és a tényleges URL nem kell, hogy egy és ugyanaz legyen. Azt kell megmondanod a hirdetésre kattintó személynek, hogy milyen oldalra fog eljutni, ezért minden kulcsszó, amelyet az URL-en belül használsz, segít. A hirdetésbővítmény egy másik nagyszerű módja annak, hogy a linked iránt érdeklődő embereknek több lehetőséget adjon, ha még mindig van néhány kérdésük, amelyekre választ kell kapniuk, mielőtt vásárolnának.
Ha például tudod, hogy a vásárlód környezettudatos, és fenntartható forrásból származó anyagból készült ruhákat árulsz, hangsúlyozz ki mindent, amit a céged tesz a környezetbarát működés érdekében. Ha helyi vállalkozás vagy, hangsúlyozd ezt a szempontot is.
A cselekvésre való felhívások mindig hatékonyak – különösen, ha jól csinálják. Amikor a reklámszöveged írod, ne a „VEDD MEG MOST” vagy a „HÍVJ AZONNAL” feliratot válaszd, hanem próbálj meg valami hatásosabbat kitalálni, vagy legalábbis olyasmit, amit az ügyfeleid nem láttak már annyiszor, hogy már nem jelent számukra semmit. Te ismered jól őket, te tudod, hogy mit akarnak, ezért célozd meg ezt a szövegben.
Ha már van néhány kampányod, ami fut és adatokat szolgáltat, ideje elkezdeni tesztelni a hirdetéseid különböző elemeit, hogy a lehető legnagyobb arányban konvertálhassanak. Az A/B tesztelés remek módja annak, hogy a hirdetés minden egyes elemét teszteld, hogy felfedezd, mi működik és mi nem. Ha találsz egy elemet, ami működik, tartsd meg, lépj tovább, és térj vissza rá később. Próbálj ki különböző címsorokat, különböző CTA-kat és azok elhelyezését, a hirdetési kiterjesztések használatát, a számok használatát, valamint azt, hogy milyen előnyöket emelsz ki a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban.
Végezetül fontos megjegyezni, hogy a hatékony reklámszövegek megírása nem olyan dolog, amit elsőre tökéletesen meg tudsz csinálni. Még a házon belüli szövegírókat alkalmazó nagyvállalatok is folyamatosan tesztelik és finomítják a hirdetéseiket, ezért ne csüggedj, ha nem sikerül milliókat keresned vele elsőre. Ehelyett nézd meg, hogy mit értél el, és építs erre a sikerre. Ha követed a fenti tippeket, akkor jó úton haladsz a Google hirdetések sikerének megtalálása felé!
Gondban vagy a Google Ads kampányaiddal? A versenytársaid próbálod legyűrni de mintha a fejedet a téglafalba vernéd? Mielőtt feladnád, foglalj egy ingyenes Google Auditot Krisztiánnal, és fedezd fel a kampányteljesítmény javítását célzó, megvalósítható lépéseket.
Ezeket az információkat csak arra használjuk, hogy felvegyük veled a kapcsolatot. A részletekért lásd az adatvédelmi tájékoztatónk.
Ezeket az információkat csak arra használjuk, hogy felvegyük veled a kapcsolatot. A részletekért lásd az adatvédelmi tájékoztatónk.